Інформація про діяльність Кам’янка-Бузької районної
психолого-медико-педагогічної консультації
Контактна
інформація
Кам’янка-Бузька районна психолого-медико-педагогічна консультація розташована за адресою: м. Кам’янка-Бузька, вул Незалежності, 66, тел.: 5-11-47 На сучасному етапі розвитку нашої держави проблеми
освіти дітей з психофізичними вадами є надзвичайно актуальними. Система порушення психофізичних функцій вимагає раннього діагностичного і
корекційно-розвивального втручання. Без такої психолого-педагогічної допомоги
подальше навчання та соціально-трудова адаптація дитини стають мало ефективними.
Завдання районної ПМПК
Районним ПМПК надається право здійснювати психолого-педагогічне
вивчення дітей з психофізичними вадами, що підтверджено відповідними медичними діагнозами. Таке засідання може відбуватися за
умови участі у ньому представника Львівської обласної психолого-медико-педагогічно консультації.
Для
дослідження розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку на діагностичних
засіданнях використовується уніфікована експрес-методика, розроблена
українськими вченими-дефектологами Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко,
А.Г.Обухівською «Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку
молодших школярів та старших дошкільників»
та С.Д. Забрамної для дітей дошкільного віку.. Ця методика дає можливість в умовах
ПМПК визначити рівень інтелектуального розвитку та визначити відповідні умови навчання і
виховання. В ній
передбачено якісно-кількісне вивчення психічного розвитку дітей, відпрацьовані
сталі інструкції, різні міри допомоги, дається характеристика складових
діяльності, визначені вікові межі використання методики. Все це забезпечує
кваліфіковану діагностику в умовах консультації.
На основі
даних вивчення дитини робиться висновок про характер відхилень у її розвитку, приймається
колегіальне рішення про форму організації корекційного навчання, виховання і лікування
дитини з урахуванням її психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей;
при необхідності даються рекомендації щодо реабілітації, соціальної та трудової
адаптації дітей.
У разі, якщо остаточний
діагноз може бути встановлений лише в процесі навчання, ПМПК дає рекомендацію
про направлення дитини до відповідного навчального закладу на пробне навчання
терміном на один навчальний рік і стежить за динамікою її розвитку з наступним
переглядом попереднього діагнозу.
Велика увага в діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій
приділяється консультативній і просвітницькій роботі. Завдяки повному складу
штатних працівників ПМПК, до яких входять різні фахівці (дефектологи різної
спеціалізації, психологи та лікарі), та постійному місцю і режиму їх роботи, в
ПМПК можна отримати фахову допомогу з усіх проблем у розвитку дітей.
Одним з напрямків роботи ПМПК є консультативно-методична
допомога сім’ям, які виховують дитину з психофізичними порушеннями. Батьки
мають право вибирати, де буде навчатись їхня дитина. А щоб прийняти правильне
рішення, їм потрібно проконсультуватись зі спеціалістами і прислухатись до їх
рекомендацій. Лише за умови правильного вибору батьків та спільної, добре
організованої роботи фахівців, відкриваються широкі можливості для розвитку
дитини з особливими освітніми потребами.
Важливою функцією ПМПК є консультативно-корекційно-розвиткова робота, коли, працюючи з дитиною на спільних
заняттях у присутності батьків, фахівці залучають їх до активної співпраці,
навчають способів закріплення досягнутих здобутків у домашніх умовах. Висновок ПМПК –
документ подвійного значення: з’ясовує рівень розвитку дитини і одночасно є
підставою для направлення дитини в спеціальний загальноосвітній навчальний
(дошкільний чи шкільний) заклад системи освіти, а при встановленні інвалідності
– в заклад соціального захисту (дитячі будинки-інтернати відповідного профілю,
реабілітаційні центри). Це
законодавчо закріплено в законах України "Про загальну та середню освіту” (ст.
18, п. 6), "Про дошкільну освіту” (ст..32, п. 4).
Діяльність РПМПК
спрямована на:
-
виявлення,
психолого-педагогічне вивчення, оцінку труднощів та потенційних можливостей
розвитку дітей віком до 18 років, які потребують корекції фізичного та (або)
розумового розвитку, мають ознаки ризику виникнення труднощів пізнавальної
діяльності та поведінки;
-
підготовку
висновку та рекомендацій щодо розвитку, змісту, форм і методів навчання з
урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини;
-
консультування
батьків (осіб, які їх замінюють), педагогічних працівників, з питань вибору
можливих форм і методів навчання, у тому числі інклюзивного (інтегрованого), у
поєднанні з реабілітаційними заходами, соціальної адаптації та інтеграції у
суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового
розвитку;
-
облік,
систематизацію та аналіз даних про кількість дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку, за освітніми потребами з урахуванням
видів порушень в регіоні з метою надання пропозицій органам управління освітою
щодо створення належних умов та вжиття заходів для реалізації права таких дітей
на здобуття освіти, забезпечення її гнучкості та різноманітності у місцях
проживання;
-
участь
у складанні індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (спільно
з лікарсько-консультаційними комісіями закладів охорони здоров'я);
-
організацію
індивідуальної корекційно-розвиткової допомоги дітям, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку, насамперед зі складними та тяжкими
вадами;
-
надання
науково-методичної допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніх
навчальних закладів з питань інклюзивного (інтегрованого) навчання та створення
оптимальних умов для реалізації потенційних можливостей, розвитку здібностей,
обдарувань, здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;
-
системну
психолого-педагогічну підтримку дітей з особливими освітніми потребами, які
навчаються в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання, за індивідуальною
формою в домашніх умовах;
-
психолого-педагогічний
супровід сімей, які виховують дитину зі складними вадами розвитку, у тому числі
з інвалідністю;
-
залучення
батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в реабілітаційному процесі шляхом їх
участі у проведенні корекційно-розвиткових занять, надання методичних рекомендацій
щодо розвитку і виховання їхніх дітей;
-
просвітницьку
діяльність серед населення в цілях профілактики виникнення порушень у
психічному розвитку дітей, труднощів у навчанні та формуванні особистості.
Консультування та психолого-педагогічне вивчення дітей у РПМПК
здійснюються за зверненням батьків (осіб, які їх замінюють) та з обов'язковою
їх присутністю.
20,27,28.08,03.09.2013р.РПМПК проведені засідання з
психолого-педагогічного вивчення дітей дошкільного віку в ДНЗ №1 смт.Добротвір,
ДНЗ № 5,№3 м.Кам’янка-Бузька,
ДНЗ с.Ременів.
Психолого-педагогічне вивчення дітей консультантами ПМПК здійснювалось в
присутності батьків за участі представника ОПМПК та дитячого психіатра ОПННа підставі результатів психолого-педагогічного вивчення
дітей фахівцями психолого-медико-педагогічної консультації надавалися
рекомендації ,щодо форм і методів навчання та здійснення корекційно-розвиткової
роботи. Відповідно рекомендацій та
висновків засідання РПМПК від 20,27,28.08та 03.09.2013р.з метою своєчасної
корекції наявних порушень та створення необхідних умов для гармонійного
розвитку дітей з мовленнєвими та психофізичними порушеннями доукомплектовані
спеціальні групи компенсуючого типу для дітей з порушеннями мовлення в ДНЗ №1 смт.Добротвір,
ДНЗ № 5, №3 м.Кам’янка-Бузька, ДНЗ с.Ременів.
05.09.2013р. відбулося засідання районного
методичного обєднання шкільних логопедів. Голова МО, Ковалишин А.О., ознайомила
колег із планом роботи на 2013-2014н.р., який складається з наступних розділів:
- організаційна робота;
- логопедичне вивчення;
- робота в ПМПК;
- методична робота;
- робота з батьками;
- наступність в роботі (із шкільними психологами, вчителями початкової ланки,
вчителями за індивідуальною формою навчання, логопедами та вихователями ДНЗ)
| Вчителями-логопедами були внесені пропозиції щодо
впровадження в практику інноваційних підходів корекційно-розвиткової діяльності
в умовах індивідуальної системи навчання.
| |
Ісаєва О.М., вчитель-логопед Дернівського
логопункту, запропонувала відвідувати уроки вчителів початкової ланки з метою
вироблення єдиного напрямку в роботі з учнями з мовленнєвими проблемами. На
засіданні вчителями-логопедами було вирішено розробити збірник методичних
рекомендацій для вчителів за різними напрямками колекційної роботи з учнями, що
мають порушення в усному та писемному мовленні.
Підсумок даного засідання підвела ПоломанаМ.В.,
голова районної ПМПК, яка наголосила про важливість логопедичного корекційно-
розвиткового супроводу дітей з особливими потребами, які навчаються
загальноосвітніх закладах району.
|