Пт, 17.05.2024, 07:53
Вітаю Вас Гость | RSS

Відділ освіти Кам'янка-Бузької РДА

Меню сайту
Форма входу
ОСВІТА ЛЬВІВЩИНИ
ДОШКІЛЛЯ
ЛРЦОЯО
ЛОІППО
Пошук

Каталог файлів

Головна » Файли » Освіта дітей з особливими потребами » Районна ПМПК

Інформація про діяльність Кам’янка-Бузької районної психолого-медико-педагогічної консультації
09.09.2013, 23:21
 

                                                                                           Інформація про діяльність

                                                  Кам’янка-Бузької районної психолого-медико-педагогічної консультації

                                                                                                           Контактна інформація

                                     Кам’янка-Бузька  районна психолого-медико-педагогічна консультація розташована за адресою:

                                                                                               м. Кам’янка-Бузька, вул  Незалежності, 66, тел.: 5-11-47


На сучасному етапі розвитку нашої держави проблеми освіти дітей з психофізичними вадами є надзвичайно актуальними. 
Система порушення психофізичних функцій вимагає раннього діагностичного і корекційно-розвивального втручання.
Без такої психолого-педагогічної допомоги подальше навчання та соціально-трудова адаптація дитини стають мало ефективними.

Завдання районної ПМПК


Районним ПМПК надається право здійснювати психолого-педагогічне вивчення дітей з психофізичними вадами, що підтверджено відповідними медичними діагнозами. Таке засідання може відбуватися за умови участі у ньому представника Львівської обласної психолого-медико-педагогічно консультації.

                                                 

Для дослідження розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку на діагностичних засіданнях використовується уніфікована експрес-методика, розроблена українськими вченими-дефектологами Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівською «Методика діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів та старших дошкільників»  та С.Д. Забрамної для дітей дошкільного віку.. Ця методика дає можливість в умовах ПМПК визначити рівень інтелектуального розвитку та визначити відповідні умови навчання і виховання. В ній передбачено якісно-кількісне вивчення психічного розвитку дітей, відпрацьовані сталі інструкції, різні міри допомоги, дається характеристика складових діяльності, визначені вікові межі використання методики. Все це забезпечує кваліфіковану діагностику в умовах консультації. 

На основі даних вивчення дитини робиться висновок про характер відхилень у її розвитку, приймається колегіальне рішення про форму організації корекційного навчання, виховання і лікування дитини з урахуванням її психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей; при необхідності даються рекомендації щодо реабілітації, соціальної та трудової адаптації дітей. 
У разі, якщо остаточний діагноз може бути встановлений лише в процесі навчання, ПМПК дає рекомендацію про направлення дитини до відповідного навчального закладу на пробне навчання терміном на один навчальний рік і стежить за динамікою її розвитку з наступним переглядом попереднього діагнозу. 
Велика увага в діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій приділяється консультативній і просвітницькій роботі. Завдяки повному складу штатних працівників ПМПК, до яких входять різні фахівці (дефектологи різної спеціалізації, психологи та лікарі), та постійному місцю і режиму їх роботи, в ПМПК можна отримати фахову допомогу з усіх проблем у розвитку дітей. 

Одним з напрямків роботи ПМПК є консультативно-методична допомога сім’ям, які виховують дитину з психофізичними порушеннями. Батьки мають право вибирати, де буде навчатись їхня дитина. А щоб прийняти правильне рішення, їм потрібно проконсультуватись зі спеціалістами і прислухатись до їх рекомендацій. Лише за умови правильного вибору батьків та спільної, добре організованої роботи фахівців, відкриваються широкі можливості для розвитку дитини з особливими освітніми потребами. 


Важливою функцією ПМПК є консультативно-корекційно-розвиткова
робота, коли, працюючи з дитиною на спільних заняттях у присутності батьків, фахівці залучають їх до активної співпраці, навчають способів закріплення досягнутих здобутків у домашніх умовах. Висновок ПМПК – документ подвійного значення: з’ясовує рівень розвитку дитини і одночасно є підставою для направлення дитини в спеціальний загальноосвітній навчальний (дошкільний чи шкільний) заклад системи освіти, а при встановленні інвалідності – в заклад соціального захисту (дитячі будинки-інтернати відповідного профілю, реабілітаційні центри). Це законодавчо закріплено в законах України "Про загальну та середню освіту” (ст. 18, п. 6), "Про дошкільну освіту” (ст..32, п. 4).

Діяльність  РПМПК спрямована на:

-          виявлення, психолого-педагогічне вивчення, оцінку труднощів та потенційних можливостей розвитку дітей віком до 18 років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, мають ознаки ризику виникнення труднощів пізнавальної діяльності та поведінки;

-          підготовку висновку та рекомендацій щодо розвитку, змісту, форм і методів навчання з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини;

-          консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогічних працівників, з питань вибору можливих форм і методів навчання, у тому числі інклюзивного (інтегрованого), у поєднанні з реабілітаційними заходами, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;

-          облік, систематизацію та аналіз даних про кількість дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, за освітніми потребами з урахуванням видів порушень в регіоні з метою надання пропозицій органам управління освітою щодо створення належних умов та вжиття заходів для реалізації права таких дітей на здобуття освіти, забезпечення її гнучкості та різноманітності у місцях проживання;

-          участь у складанні індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (спільно з лікарсько-консультаційними комісіями закладів охорони здоров'я);

-          організацію індивідуальної корекційно-розвиткової допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, насамперед зі складними та тяжкими вадами;

-          надання науково-методичної допомоги педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів з питань інклюзивного (інтегрованого) навчання та створення оптимальних умов для реалізації потенційних можливостей, розвитку здібностей, обдарувань, здобуття якісної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;

-          системну психолого-педагогічну підтримку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання, за індивідуальною формою в домашніх умовах;

-          психолого-педагогічний супровід сімей, які виховують дитину зі складними вадами розвитку, у тому числі з інвалідністю;

-          залучення батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в реабілітаційному процесі шляхом їх участі у проведенні корекційно-розвиткових занять, надання методичних рекомендацій щодо розвитку і виховання їхніх дітей;

-          просвітницьку діяльність серед населення в цілях профілактики виникнення порушень у психічному розвитку дітей, труднощів у навчанні та формуванні особистості.

Консультування та психолого-педагогічне вивчення дітей у РПМПК здійснюються за зверненням батьків (осіб, які їх замінюють) та з обов'язковою їх присутністю.

20,27,28.08,03.09.2013р.РПМПК проведені засідання з психолого-педагогічного вивчення дітей дошкільного віку в ДНЗ №1 смт.Добротвір, ДНЗ № 5,№3 м.Кам’янка-Бузька, ДНЗ с.Ременів.

Психолого-педагогічне вивчення дітей  консультантами ПМПК здійснювалось в присутності батьків за участі представника ОПМПК та дитячого психіатра ОПННа підставі результатів психолого-педагогічного вивчення дітей фахівцями психолого-медико-педагогічної консультації надавалися рекомендації ,щодо форм і методів навчання та здійснення корекційно-розвиткової роботи. Відповідно рекомендацій  та висновків засідання РПМПК від 20,27,28.08та 03.09.2013р.з метою своєчасної корекції наявних порушень та створення необхідних умов для гармонійного розвитку дітей з мовленнєвими та психофізичними порушеннями доукомплектовані спеціальні групи компенсуючого типу для дітей з порушеннями мовлення в ДНЗ №1 смт.Добротвір, ДНЗ № 5, №3 м.Кам’янка-Бузька, ДНЗ с.Ременів.

 05.09.2013р. відбулося засідання районного методичного обєднання шкільних логопедів. Голова МО, Ковалишин А.О., ознайомила колег із планом роботи на 2013-2014н.р., який складається з наступних розділів:

- організаційна робота;

- логопедичне вивчення;

- робота в ПМПК;

- методична робота;

- робота з батьками;

- наступність в роботі (із шкільними психологами, вчителями початкової ланки, вчителями за індивідуальною формою навчання, логопедами та вихователями ДНЗ) 

 

Вчителями-логопедами були внесені пропозиції щодо впровадження в практику інноваційних підходів корекційно-розвиткової діяльності в умовах індивідуальної системи навчання.

Ісаєва О.М., вчитель-логопед Дернівського логопункту, запропонувала відвідувати уроки вчителів початкової ланки з метою вироблення єдиного напрямку в роботі з учнями з мовленнєвими проблемами. На засіданні вчителями-логопедами було вирішено розробити збірник методичних рекомендацій для вчителів за різними напрямками колекційної роботи з учнями, що мають порушення в усному та писемному мовленні.

Підсумок даного засідання підвела ПоломанаМ.В., голова районної ПМПК, яка наголосила про важливість логопедичного корекційно- розвиткового супроводу дітей з особливими потребами, які навчаються загальноосвітніх закладах району.


 

Категорія: Районна ПМПК | Додав: Admin
Переглядів: 1097 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Виховна робота
Наша гордість
Доступ до публічно
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 513
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz