Міністерство освіти і науки України активно долучається до відзначення Всесвітнього дня поширення інформації про проблеми аутизму та закликає суспільство активізувати зусилля задля того, щоб діти, які мають це захворювання, стали в майбутньому повноправними членами суспільства.
Змінюватись суспільству потрібно починати сьогодні, щоб завтра соціум став доступним дітям з аутизмом для реалізації їх можливостей.
Аутизм – це не вирок, а всього діагноз, своєчасне встановлення якого у поєднанні з психолого-педагогічною та соціальною реабілітацією забезпечує реалізацію особистісного потенціалу дитини та інтеграцію її в соціум.
Психолого-педагогічна робота з аутичними дітьми – це особливий різновид педагогічної діяльності, який потребує спеціальних знань, умінь, навичок, вольових зусиль та креативності у доборі оптимальних прийомів позитивного впливу на дитину.
На сьогодні держава бере на себе зобов’язання забезпечити якісною відповідною освітою всі категорії дітей з особливими потребами, в тому числі дітей з аутизмом, із урахуванням міжнародних норм. Разом з тим, зміст психолого-педагогічної та реабілітаційної роботи з такими дітьми залежить від фінансування, позиції органів освіти, батьків, педагогів та фахово-компетентного застосування в роботі відповідних методів та технологій.
|